Mocions de censura: el meu punt de vista

El passat mes de febrer la Regidora Popular Belén Quintero va renunciar a seguir formant part de l’equip de Govern i amb la seva sortida va aprofundir la inferioritat numèrica de Junts per Arenys.

Sembla ser massa habitual que quan un equip de Govern ha obtingut la majoria, però no suficient per a imposar-se de manera absoluta (i en ocasions, absolutista), es branda el recurs de la moció de censura.

Altres antecedents propers
Al 2013 vam veure com a l’alcalde d’Arenys de Munt Josep Manuel Ximenis (CUP) el van defenestrar amb una moció de censura per haver quedat també en minoria, no havent ni malversació de fons, ni corrupció, ni un endeutament excessiu i havent reduït la despesa municipal. Els promotors també eren ERC i PSC.

A Arenys de Mar, aquest 23 de març els grups d’ERC, CUP, PSC, CiU i ICV han entrat per registre la proposta de moció de censura a l’Alcalde, que es portarà a Ple en els propers dies.

Els motius dels denunciants
Segons han explicat, els motius son la mala gestió del govern de Junts per Arenys i la incapacitat per governar, conceptes molt subjectius i molt poc concrets, perquè qui està fent aquestes valoracions no és el poble sinó part interessada.

Inconsistència dels arguments
Si hi ha actuacions irregulars punibles, el que s’ha de fer és denunciar-ho a la Justícia (cosa que no han fet) per que es depurin responsabilitats i no torni a passar, si les actuacions son discutibles, però no punibles, el que s’ha de fer és esmenar-les.

Ineficàcia de la mesura
La moció de censura no farà ni una cosa ni l’altre, perquè l’objectiu dels promotors no és esmenar les errades de gestió i millorar el sistema, sinó simplement canviar de cadires en interès exclusiu dels partits i no pas de la ciutadania.

Hi ho dic amb coneixement de causa, 3 dels 5 promotors de la moció de censura formaven govern amb majoria en la Legislatura del 2007 al 2013. Aquell govern tripartit va cometre una gravíssima irregularitat, reconeguda pel Fiscal Anticorrupció amb la pròrroga il•legal del servei de la recollida de la brossa sense fer el preceptiu concurs, fets que a banda de ser il•legals van costar diners extra a tots els ciutadans.

A qui beneficia la mesura?
A la ciutadania no, perquè no es subsanen els errors, només canvien de titular i òbviament beneficia la estratègia de marques (partits) polítiques. Els partits guanyen, els ciutadans paguen.

Què caldria fer?
Cal anar a l'arrel del problema...., però això ho explicaré en un proper post ....;-)

Comentaris